La Safor

Comencem el recorregut des de Simat.

Com arribar
Empezamos el recorrido tomando la carretera desde Simat dirección a Barxeta, donde recorreremos 1,7 km hasta el comienzo de la senda
Distància

• Mirador de la Visteta
  • Font de la Puigmola
  • Pla dels Surars

Comencem el recorregut prenent la carretera des de Simat direcció a Barxeta, on recorrerem 1,7 km fins al començament de la senda. Després de recórrer aquestos primers metres, un arbre situat a l’esquerra de la calçada ens indica l’inici de la senda, amb els colors blanc i groc, que ens conduirà fins al municipi de Barx.

Comença un serpentejant i exigent ascens de 3,5 km. Ja dalt, arribarem a un altiplà que ens permetrà contemplar un paisatge d’avencs. L’avenc més important és el denominat Avenc del Toro. Continuarem seguint la senda entre els avencs fins a començar el descens cap a Barx, gaudirem de vistes de la població des de la muntanya, mentre ens hi aproximem.

En arribar a l’última part del recorregut, hem de tenir cura de no equivocar-nos de camí, ja que la senyalització es troba en mal estat. La senda ens condueix a una pista asfaltada, la qual prendrem direcció a mà dreta i, posteriorment, quan arribem al següent encreuament, girarem a l’esquerra, camí a la Font de la Puigmola, situada a uns 250 metres de l’encreuament. A la Puigmola podrem recuperar-nos abans de recórrer l’últim tram d’ 1,5 km fins a arribar a Barx. Trobarem també a la dreta un desviament que ens connecta amb el PR-V 60.