La Safor

El PR-V 51 conté moltes variants a la Valldigna que condueixen a elements d’interés.

Com arribar
Partia des del carrer Escorxador de Tavernes de la Valldigna.
Distància
4.8Km-Circular
Altitud màxima
800 m.
Temps estimat
7h. 30’

Llocs d’interés:

• Senda de les voltes d’Albaida
  • El Mondúver
  • Cova de les Malladetes
  • Clot de la Font

Wikiloc

El recorregut principal té l’inici al carrer Escorxador de Tavernes de la Valldigna; es creua el pont sobre el riu Vaca i prenem un camí de tarongers.

Atents a les indicacions, ja que hi ha nombrosos desviaments. Cal seguir pel camí sense girar, fins que als 2 km s’inicia la Senda de les Voltes d’Albaida. Ascendim en zig-zag 2 km més. Després d’aquesta sèrie de revolts, arribem a un punt on la senda perd desnivell i comença un camí amb falsos plans entre dos pujols, durant un altre parell de quilòmetres.

Discorrem per aquest fins a una pista forestal, on haurem de girar a mà dreta prenent el camí que ascendeix; aquest camí, semi asfaltat, ens condueix fins a un repetidor de TV, en aquest punt es continua el camí. Després d’uns 500 m s’ajunta el PR – V 183, per recórrer pel camí de Barx al voltant d’1 km, fins que ens abandona perquè agafa una senda a mà esquerra. Cal tenir cura en aquest punt, perquè no està correctament senyalitzat i podríem desviar-nos pel recorregut d’un altre itinerari.

El nostre recorregut continua pel camí durant uns 3 km més, i ens desviem a mà esquerra abans d’arribar a les Foies. Aquesta senda ens portara direcció al Mondúver. La fi d’aquesta senda arriba quan ens trobem amb la pista asfaltada que prendrem a mà esquerra i que ens conduirà fins al cim. A partir d’aquest punt retornarem descendint per la pista asfaltada fins que entrem a la urbanització de La Drova. Girarem a la dreta, on després de caminar 1 km arribarem a la població de Barx. Seguirem uns 500 m per la carretera a Simat, fins a arribar a un punt que la senda s’endinsa en la muntanya passant per una granja. Després de mitja hora caminant i deixant el desviament a la Cova de les Malladetes, arribarem a la Font del Cirer.

Ja en la font, prenem l’inici de la senda senyalitzada per un parell d’arbres a l’altre costat de la carretera. La senda serpentejant ens portarà a l’aqüeducte del monestir de Santa Maria de la Valldigna de Simat. La senda finalitzara en la carretera de Simat, que haurem de seguir costera avall fins al poble. A partir d’ara, el recorregut discorrerà per un camí entre camps de tarongers, en direcció cap a Tavernes de la Valldigna, fins a arribar al Clot de la Font, a un parell de quilòmetres de Tavernes i, finalment, al nucli urbà.