La Safor

El PR-V 51 conté moltes variants a la Valldigna que condueixen a elements d’interés.

Com arribar
Partia des del carrer Escorxador de Tavernes de la Valldigna.
Distància
4.8Km-Circular
Altitud màxima
800 m.
Temps estimat
7h. 30’

Llocs d’interés:

• Senda de les voltes d’Albaida
  • El Mondúver
  • Cova de les Malladetes
  • Clot de la Font

Wikiloc

El recorregut principal té l’inici al carrer Escorxador de Tavernes de la Valldigna; es creua el pont sobre el riu Vaca i prenem un camí de tarongers.

Atents a les indicacions, ja que hi ha nombrosos desviaments. Cal seguir pel camí sense girar, fins que als 2 km s’inicia la Senda de les Voltes d’Albaida. Ascendim en zig-zag 2 km més. Després d’aquesta sèrie de revolts, arribem a un punt on la senda perd desnivell i comença un camí amb falsos plans entre dos pujols, durant un altre parell de quilòmetres.

Discorrem per aquest fins a una pista forestal, on haurem de girar a mà dreta prenent el camí que ascendeix; aquest camí, semi asfaltat, ens condueix fins a un repetidor de TV, en aquest punt es continua el camí. Després d’uns 500 m s’ajunta el PR – V 183, per recórrer pel camí de Barx al voltant d’1 km, fins que ens abandona perquè agafa una senda a mà esquerra. Cal tenir cura en aquest punt, perquè no està correctament senyalitzat i podríem desviar-nos pel recorregut d’un altre itinerari.

El nostre recorregut continua pel camí durant uns 3 km més, i ens desviem a mà esquerra abans d’arribar a les Foies. Aquesta senda ens portara direcció al Mondúver. La fi d’aquesta senda arriba quan ens trobem amb la pista asfaltada que prendrem a mà esquerra i que ens conduirà fins al cim. A partir d’aquest punt retornarem descendint per la pista asfaltada fins que entrem a la urbanització de La Drova. Girarem a la dreta, on després de caminar 1 km arribarem a la població de Barx. Seguirem uns 500 m per la carretera a Simat, fins a arribar a un punt que la senda s’endinsa en la muntanya passant per una granja. Després de mitja hora caminant i deixant el desviament a la Cova de les Malladetes, arribarem a la Font del Cirer.

Ja en la font, prenem l’inici de la senda senyalitzada per un parell d’arbres a l’altre costat de la carretera. La senda serpentejant ens portarà a l’aqüeducte del monestir de Santa Maria de la Valldigna de Simat. La senda finalitzara en la carretera de Simat, que haurem de seguir costera avall fins al poble. A partir d’ara, el recorregut discorrerà per un camí entre camps de tarongers, en direcció cap a Tavernes de la Valldigna, fins a arribar al Clot de la Font, a un parell de quilòmetres de Tavernes i, finalment, al nucli urbà.

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxe l'enllaç per a major informació.