La Safor

El nostre recorregut comença a la població de Ròtova.

Com arribar
Partim des del carrer Sant Vicent cap al camí Borró de Ròtova.
Distància

• Forn de calç
  • Castell de Borró
  • Penyal l’Esclusa i Cim Piacaio

Des de Ròtova, en direcció sud, des del carrer Sant Vicent fins al camí Borró, on es troba la senyalització de la ruta, caminant un quilòmetre per aquest camí, veurem un pal que ens indica el camí cap al castell de Borró.

Continuarem uns 200 m, fins a agafar a mà dreta una senda entre grans canyars. Podrem observar des d’aquest punt la Penya Roja, que un altre dia podrem gaudir amb més tranquil·litat. Després de travessar dues vegades el riu Vernissa per damunt d’uns pilons, arribarem a un aqüeducte, on gaudirem del paisatge. En aquest punt, la senda comença a guanyar desnivell.

Vint minuts després arribarem a la Font de les Galeries i poc després ens trobarem amb un senyal que ens dóna pas a tres direccions: a l’esquerra ens desviarem al Forn de Calç; la senda de la dreta empalma amb el castell de Borró i la tercera, en direcció al refugi de Casas García. Prenem el camí de l’esquerra i a partir d’aquest moment, l’ascensió es complica a causa del desnivell fins a arribar a l’encreuament del penyal de l’Esclusa. A 100m de la senda es mostra com un magnífic mirador, on es poden veure vistes de gran part de la comarca de la Safor.

Posteriorment, la senda discorre pròxima a l’encreuament del Picaio. En 15 minuts de marxa arribarem al punt més alt de la ruta: el pic de les Àguiles, on comença el descens de la nostra ruta. Aquest descens no és molt pronunciat. Molt a prop trobarem el següent punt senyalitzat, on podem desviar-nos cap a la Font dels Llibrells, un magnífic lloc per a realitzar un descans. Represa la marxa principal, ens quedaran al voltant de 45 minuts de descens, fins a arribar, a poc a poc, a tornar a veure la vegetació en els últims quilòmetres de descens, on trobarem una carretera asfaltada, que després d’uns centenars de metres ens conduirà novament a Ròtova.