La Safor

El recorregut comença a Tavernes de la Valldigna.

Com arribar
Des de l’encreuament de la CV-50 amb el carrer Mestre Serrano.
Distància

• Fontetes de Cantús
  • Ermita de Sant Llorenç
  • El mirador Racó Joana

Des de l’encreuament entre la CV 50 i el carrer Mestre Serrano, ascendim per la segona en direcció al Club de Tenis, l’entrada del qual deixarem a la nostra esquerra endinsant-nos pels camps de tarongers. Al primer encreuament prenem el camí de l’esquerra per arribar als peus de la muntanya, on girarem a la dreta seguint els xiprers. Seguirem uns 200 metres i a mà esquerra prendrem una senda, la qual no es troba senyalitzada a l’encreuament, sinó uns metres cap a l’interior, per això hem d’atendre per no equivocar-nos.

La senda ens endinsa a la muntanya i, després de passar la primera senyalització, en direcció a la Font de la Granata, es torna serpentejant en la seua pronunciada ascensió. Al voltant del quilòmetre 2, ens trobem de nou amb l’encreuament de camins que ve de l’ermita de Sant Llorenç. Seguim a l’esquerra, sempre en direcció a la Font de la Granata. A partir d’aquest moment, l’ascens es torna menys pronunciat fins a arribar al següent encreuament (desviament Fontetes de Cantús i enllaça amb PR-V 38) on acaba la pujada. Girarem a la dreta i la senda es tornara més suau, continuarem per la senda al llarg del penya-segat gaudint de les vistes al mar Mediterrani.

Seguint la senda, la pròxima senyalització que ens trobem ens guiara, seguint el descens, a la Font de la Granata. Pel camí de l’esquerra ens dirigiríem a l’enllaçament amb el PR-V 38 i la Font de la Sangonera. Una vegada en la Font de la Granata, abandonem la senda i descendim per una pista forestal que ens portara fins als tarongers de la falda de la muntanya. Des d’aquest punt, seguirem les indicacions, al llarg dels camins Massalari i, a la dreta, després d’una recta, al Racó Redó, on ens porta, per mitjà d’una pista forestal en ascens, fins a l’encreuament del mirador.

Continuarem direcció a l’ermita de Sant Llorenç per la pista forestal, que també deixarem a uns 200m a l’esquerra en la següent senyalització, que ens portara per una baixada molt pronunciada a través d’unes escales i un pas en altura fins a l’inici de la senda i al Club de Tenis.